Hedoi Etxarte: “Angela Davisen duela lau hamarkadako gogoetak oso aktualak eta globalak dira”

'Emakumeak, kultura eta politika' liburua plazaratu du Katakrak argitaletxeak. Pentsalari afroamerikarrak 1983an plazaratutako hemezortzi artikulu biltzen ditu lan honek. Hedoi Etxartek eman dizkigu azalpenak Metropoli Forala saioan.

Gehiago irakurri [+]

Mari-mutil handi baten bluesa

Leslie Feinberg (itz. Fermin Zabaltza). Katakrak 2018.
Garazi Arrula Ruiz. Itzultzailea

Gehiago irakurri [+]

«Multitudes y partido» en DIRECTA

2018/10/02-an argitaratua

Com canalitzar la voluntat de canvi de sistema

DIRECTA 461, 19 de setembre de 2018
Bart Grugeon @bartplana

La politòloga estadounidenca Jodi Dean reflexiona sobre les manifestacions massives que es van produir a partir de 2011, (...).

Gehiago irakurri [+]

La mitad del cielo escribe la historia
Por Iñaki Urdanibia

«Una obra fundamental tanto desde el punto de vista histórico como del de la emancipación fenemina»

Gehiago irakurri [+]

«La Biblia no es para mí una historia de la infancia. Mi madre me mandó al catecismo solo para llevarse bien con el cura del pueblo (...). La Biblia llegó más adelante, cuando ya era un hombre.»
Pierre Michon

Gehiago irakurri [+]

Leslie Feinbergen Stone butch blues (1993) aurtengo maiatzetik dugu eskuragarri euskaraz Fermin Zabaltza itzultzaileari eta Katakrak argitaletxeari esker Mari-mutil handi baten bluesa titulupean. Jess Golberg fikziozko pertsonaiaren bizitza da liburu honetan deskubrituko duguna. Lesbiana (stone) butch edo mari-mutil (handi)a izandakoak lesbiana trans* edo emazte-gizon izanez bere gorputzean etxean sentitzea lortuko du.

Gehiago irakurri [+]

Puede que haya mujeres y hombres que estén leyendo este texto a los que les parezca que la desigualdad no es tan grave, no es su caso, por ejemplo... ¿De verdad? Hay un ejercicio fenomenal que hicieron en la escuela de mi hija el pasado 8 de marzo y que deberían hacer en todas las escuelas. Consistía en una lista de tareas hogareñas y un “marque con una cruz” quién lo hace: mamá, papá, yo u otro. La lista era pequeña (no incluía piojos, uñas, baños, dentistas, cantidad de veces en que lo hace mamá o papá, etc.), pero lograba aproximar a los niños y las niñas el porqué el 8 de marzo la huelga es imprescindible. Es una lista que podría (o debería) ruborizar a más de un hombre que se jacte de progresista y justo. Y que podría (o debería) abrir los ojos a muchas mamás (¿por qué en general los grupos de Whatsapp de las escuelas son de mamis?¿Los papás no existen?).

Gehiago irakurri [+]

Gogoan geratu zitzaidan aurtengo ekainaren 28ko Donostiako manifestazioaren amaieran irakurri zen manifestuaren esaldi bat: “Gure bizitzak —LGTBQ jendearenak— interesgarriagoak dira familia nuklearraren inguruan ardaztutako heterosexualenak baino”. Edo halako zerbait. Eta Leslie Feinbergen Mari-mutil handi baten bluesa irakurtzean, esaldiak probokaziotik harantzago duen egia agertu zait protagonista transgeneroaren bizitzan.

Gehiago irakurri [+]

Aquello de lo importante es participar no ganar que decía el barón de Coubertin no funciona en las sociedades actuales, lo que rige el funcionamiento social es el olímpico citius, altius, fortius…con el horizonte del Yo empresarial.

Gehiago irakurri [+]

«Contra el patriarcado» en CUARTO PODER

2018/07/02-an argitaratua

«Sin Estado del Bienestar es imposible la liberación de las mujeres»

Por Sara Montero lunes, 2 de julio de 2018

Gehiago irakurri [+]

Orriak